Smartistika

Handmade bits & bobs

Estoig de ganxet – Crochet case

Estoig ganxet

english

 

Una de les coses que tinc ganes d’aprendre és a fer ganxet. I què millor que començar sinó fent-me un estoig pels ganxets!

Estoig ganxet

En tinc varis i diverses mides, de la meva mare i de les meves àvies, i uns més moderns que vaig comprar recentment.

Crochet case

Els de les meves àvies són minúsculs ! Recordo perfectament que la meva àvia paterna feia uns “tapetes” de fil que eren autèntiques filigranes!  Ovalats, rodons, rectangulars… i  de totes mides. La meva àvia materna era més de fer jerseiets, xals i fins i tot espardenyes de ganxet.

Crochet case

A la meva mare també l’havia vist fent ganxet de tant en tant, alguna bossa o sarronet, però a cap d’elles els hi vaig dir mai que me n’ensenyessin…potser ho veia més aviat com una cosa de iaies… ara en canvi, veig tantes coses xules que m’agradaria saber fer !

Ganxet

Malauradament cap d’elles és aquí, així que  m’hauré d’espavilar i fer auto-aprenentatge o veure si trobo algú que me n’ensenyi!

 


 

CROCHET CASE

One thing that I would like  to learn is crochet. And what a better way to start than  by making my own little case for crochet hooks!

I have several of different sizes, from my mother and my grandmothers, and I also bought some modern ones recently.

All of my nans’ are tiny! I remember that my paternal grandma did amazingly intricate doilies! Oval, round, rectangular… and of all sizes. My maternal grandma was more into doing jerseys, shawls and even sandals.

Occasionally I had also seen my mum doing crochet, a hand bag or pouch, but I never asked any of them to teach me … maybe I saw it as a grandma’s thing… however now I see so many cool things I’d like to be able to do!

Unfortunately none of them are here now,  so I will have to either  self-learn or see if someone can teach me!

Estoig ganxet Crochet case Crochet case Estoig ganxet Ganxet

 

2 comments on “Estoig de ganxet – Crochet case

  1. Noe
    Desembre 22, 2014

    Anima’t a aprendre, que enganxa! A mi em van ensenyar lo bàsic més bàsic i ho vaig oblidar ràpid… va ser la meva sogra la que em va tornar a ensenyar quan estaba embarassada i ara sóc super aficionada a fer amigurumies (i alguna cosa més, és clar, encara que amb roba no sé si m’atreviré mai!!)

    Liked by 1 person

    • smartistika
      Desembre 22, 2014

      Hola Noe, moltes gràcies pel teu comentari. De fet els amigurumis m’encanten! Se’n veuen de tan divertits i originals! El dia 29 d’aquest més fan un taller d’iniciació al centre civic del Barri Vell de Girona i m’hi he apuntat!! 🙂 Ja penjaré foto del que em surti!!

      M'agrada

Deixa un comentari

Information

This entry was posted on Desembre 22, 2014 by in Mitja i Ganxet - Knitting.
Follow Smartistika on WordPress.com

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Google+

